Bamisoep 340 kcal

Ingrediënten voor 2 personen:

– 1 eetlepel pinda’s
– 100 gram eiermie
– 2 bosuitjes
– 1 teentje knoflook
– 1 eetlepel olie
– 4 dl kippenbouillon
– 1 gedroogd pepertje
– 1 eetlepel Thaise vissaus
– stukje (± 200 gram) Chinese kool
– 2 plakjes kiprollade

Bereiding:

Hak de pinda’s grof. Kook de mie volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Snijd de bosuitjes in ringen en het teentje knoflook in snippers. Fruit de knoflook en de bosui zacht in de olie. Voeg de bouillon en het pepertje toe en kook dit 2 minuten. Maak de bouillon op smaak met de vissaus. Snijd de Chinese kool en de kiprollade in reepjes. Verdeel de kool, de kiprollade en de mie over 2 grote kommen en giet de bouillon er over. Strooi de pinda’s op de soep.

Voedingswaarde per persoon: 340 kcal /1430 kJ, 15 gram eiwit, 13 gram vet, waarvan 3 gram verzadigd vet, 42 gram koolhydraten, 3 gram vezel.

Wil je op een gezonde manier afvallen ? Probeer dan eens 1 van deze recepten. Ze bevatten weinig calorieën en veel gezonde voedingsstoffen.

Andere lunchgerechten:
Brood met tonijn 170 kcal
Magere hamburgers 144 kcal
Omelet met zoete aardappel en geitenkaas 290 kcal

Dit bericht is geplaatst in Recepten. Bookmark de permalink.