Bananendieet (The morning banana diet)

Het Bananendieet (The morning banana diet)

Wat is het Bananendieet (The morning banana diet)

Dit dieet is gebaseerd op het boek: ‘The morning banana diet’ en in Japan razend populair.

Het principe van dit dieet is dat je elke dag een of meer bananen als ontbijt neemt:

  • eet alleen rauwe, ongekookte en niet bevroren bananen;
  • sommige diëten staan toe om bananen te vervangen door ander fruit, maar deze diëten stellen vervolgens dat je slechts één soort fruit per keer neemt;
  • Als je na 15 – 20 minuten nog steeds hongerig bent, mag je iets anders eten;

Voor lunch en diner mag je alles eten wat je maar wil

  • het diner mag niet later worden genuttigd dan 8 uur ’s avonds (6 uur is beter;
  • Er is geen limiet aan wat en hoeveel je mag eten. Ook gefrituurd eten is ok;
  • Je mag GEEN dessert nemen.
  • Als je wat eet, moet je stoppen als je verzadigd bent. Niet als je vol zit !

Het enig toegestane drinken is water

  • bij voorkeur mineraalwater;
  • het water moet op kamertemperatuur zijn;
  • De hoeveelheid water is ongelimiteerd al moet je niet teveel water drinken;
  • drink het water in kleine slokken en drink geen water om eten mee door te spoelen;
  • bij sociale gelegenheden is het drinken van wijn of bier toegestaan;

Middags snacks:

  • Rond 3 uur is het toegestaan om een zoete snack te nemen zoals chocolade of een koekje;
  • IJs of chips zijn niet aan te bevelen;
  • Sommige mensen nemen fruit als snack, maar als je trek in iets zoets hebt, is het beter om daar aan toe te geven;

Als je na het diner trek hebt is het mogelijk om een tweede snack te nemen of vers fruit. Dit mag echter geen gewoonte worden.

Andere diëten in deze categorie zijn:
Raw Food Dieet
Brooddieet
Eierdieet
Fruitdieet
Grapefruit dieet
Kwarkdieet
Pritikin Dieet
Soepdieet
Yoghurt dieet
Xocai

[WPCR_INSERT]

Dit bericht is geplaatst in Eenzijdige voeding met de tags . Bookmark de permalink.