Cellulitis

Cellulitis is natuurlijk niet weg te krijgen enkel en alleen door te diëten, maar toch speelt de voeding een rol in het ontstaan en ook in het eventueel verdwijnen ervan

Cellulitis is natuurlijk niet weg te krijgen enkel en alleen door te diëten, maar toch speelt de voeding een rol in het ontstaan en ook in het eventueel verdwijnen ervan

Te veel cellulitis ? Pas uw voeding aan !

Cellulitis is natuurlijk niet weg te krijgen enkel en alleen door te diëten, maar toch speelt de voeding een rol in het ontstaan en ook in het eventueel verdwijnen ervan. Hieronder vindt u, naast dat afvallen belangrijk is vier grote principes waarmee u cellulitis beter kunt bestrijden.

1 Veel water drinken, liefst tussen de maaltijden

De bedoeling is om bij beetjes te drinken, niet veel in één keer dus, maar zeer regelmatig, en zo over de hele dag aan een totaalverbruik van minstens anderhalve liter te komen.
Water, eventueel volgens smaak aangevuld met kruidenthee en een beetje groene thee (de voordelen van groene thee voor de algemene gezondheid hoeven niet meer te worden aangetoond).
Twee goede tips: als u geen groene thee lust, doe er dan een beetje zwarte, niet geparfumeerde thee onder om de smaak wat te verdoezelen en verminder daarna geleidelijk aan. Als u gevoelig bent voor theïne, giet dan het water na 1 minuut trekken weg en drink alleen de daarna getrokken thee.

2 Beperk suiker

Als u minder cellulitis wilt en moet besparen in de opname van het aantal calorieën, dan zult u uw inspanningen vooral moeten richten op het aspect suiker. De eerste stap : mijd gezoete dranken en alcohol. Wees ook zuinig met kunstmatige zoetmiddelen. Ze helpen wel om het gewicht onder controle te krijgen, maar het grote nadeel is dat ze de smaak voor suiker in stand houden. Gebruik ze dus met mate.

3 Wees zuinig met vet

En vooral: vervang de slechte vetten door goede. De goede vetten zijn plantaardige vetten (koolzaad, olijfolie…) en vetten van de eerste koude persing. De slechte vetten zijn de vetten die gebruikt worden in gebak, gefrituurde producten, bereide gerechten, charcuterie…

4 Mijd zout

Zout houdt water op, en dat verergert op zijn beurt cellulitis. Mijd dus ook hier overdaad. Trouwens, we eten ook zo al veel te zout. We moeten opnieuw leren om niet systematisch zout in ons eten te doen en niet altijd het zoutvat op tafel te zetten. Ons hart zal het ook op prijs stellen!

Als u deze aanbevelingen wilt volgen, komt het er in de praktijk op neer dat u industriële voeding mijdt en overschakelt op natuurlijke producten… Het spreekt vanzelf dat deze 4 voedingsprincipes hand in hand moeten gaan met het regelmatig beoefenen van een lichamelijke activiteit. Regelmaat is belangrijker dan intensiteit. Op de tweede plaats komt de duur. Probeer minstens 20 minuten tot een halfuur per dag te bewegen.

Dit bericht is geplaatst in Nieuws met de tags . Bookmark de permalink.