Extra beweging (krachttraining)

Extra Beweging is belangrijk bij het afvallen en gewichtsbehoud: Het zorgt voor een extra verbranding door het lichaam.

Extra Beweging is belangrijk bij het afvallen en gewichtsbehoud: Het zorgt voor een extra verbranding door het lichaam.

Waarom krachttraining ?

Extra Beweging is belangrijk bij het afvallen en gewichtsbehoud: Het zorgt voor een extra verbranding door het lichaam.

Daarnaast bouw je met krachttraining spierweefsel op wat weer zorgt voor een verhoging van de algehele stofwisseling. Hierdoor verbrand je ook na een inspanning meer energie en daardoor val je sneller af.

De nadruk van deze methode ligt op vetverbranding, niet op gewichtsverlies.

Krachttraining is een uitstekende manier om te zorgen dat je je spieren behoudt tijdens het lijnen. Je spieren zijn broodnodig voor het hoog houden van je verbranding. Zelfs in rust gebruiken ze heel wat energie.
Bovendien zie je er beter uit als je specifiek vet en geen spieren verbrandt.

Een vrouw wordt overigens niet breed en gespierd met krachttraining !
Ook niet als je zware gewichten gebruikt. Maar je wordt van krachttraining wel veel strakker, want je vertelt je lichaam dat het vet en geen spieren moet verbranden.

Let op
Het aantal calorieën wat je verbrandt tijdens bewegen wordt vaak enorm overschat. Zie de bewegingscalculator voor een indicatie van het aantal calorieën dat je verbrandt bij een bepaalde sport.

Vaak gaan mensen ook meer eten als ze meer bewegen, waarbij de calorie-inname vaak (veel) hoger ligt dan de calorie-verbranding. Dan val je dus niet af !

[WPCR_INSERT]

Dit bericht is geplaatst in Overige diëten met de tags . Bookmark de permalink.