|
Tips:
Afslanken
Artikelen
Cellulite
Eetbuien
Jojo-effect
Platte buik
Overige tips
Recepten
Info over:
Crashdieet
Gewichtsconsulenten
Eiwitten
Eetbuien
Koolhydraten
Mineralen
Vetten
Vitamines
Voedingssupplementen
Zwangerschap
Medisch:
Diabetes
Schildklierafwijking
Stoppen met roken |
|
|
's Ochtends glaasje melk helpt bij dieet
NEW YORK - Wanneer je bij het ontbijt een glas melk drinkt, in de plaats van een glas fruitdrank, heb je minder honger bij de lunch. Melkdrinkers eten bij de lunch gemiddeld 50 calorieën minder.
Ook hadden de zuivelgebruikers in de vier uur tussen ontbijt en lunch een tevreden en vol gevoel. Aan het onderzoek deden 34 mensen met overgewicht mee, die tijdens het ontbijt 600 ml magere melk kregen of 600 ml fruitdrank. Allebei de dranken bevatten in deze hoeveelheid ongeveer 250 calorieën.
Keuzes
De onderzoekers vermoeden dat dit te maken heeft met de eiwitten of de lactose die in de melk zitten. Ook zou het te maken kunnen hebben met de dikte van de drank. Ze hopen dat mensen door de juiste keuzes makkelijker op gewicht kunnen blijven.
Op dit moment komen Amerikanen ongeveer één kilo per jaar aan. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door 100 calorieën te veel eten per dag. Het onderzoek verschijnt in de American Journal of Clinical Nutrition. |
|