Grapefruit dieet

Het Grapefruit dieet

Wat is het Grapefruit dieet

Onderzoekers hebben ontdekt dat Naringin, de stof die een grapefruit bitter maakt, ook de opname van vetzuren in cellen blokkeert en insulineniveaus vermindert.
De insuline laat de bloedsuiker spiegel stijgen en signaleert het lichaam om meer koolhydraten en minder vet als brandstof te gebruiken. Via hormonen wordt het lichaam aangezet om vet op te slaan.
De hypothalamus wordt gestimuleerd en dit veroorzakend honger.

Aanhangers van de Glycemische Index (GI Dieet) bevelen de grapefruit aan vanwege zijn lage GI classificatie (25). De grapefruit bevat ook veel water en vezels, waarvan men gelooft dat het de eetlust remt.

Tijdens een studie uit 2004 aten deelnemers bij elke maaltijd een halve grapefruit. Hierdoor verloren zijn gemiddeld 1,6 kilo, de deelnemers die 3 maal daags een glas grapefruit sap dronken verloren 1,4 kilo. De onderzoekers stellen dat dit afvallen waarschijnlijk te koppelen is aan het lagere insulineniveau.

Wat houdt het Grapefruit dieet in
Je volgt het dieet in cycli van 12 dagen. Na deze 12 dagen houdt je twee dagen rust waarin je gewoon eet om vervolgens weer aan een nieuwe periode van 12 dagen te beginnen. De basisregels zijn:
Voor elke maaltijd neem je een halve grapefruit of een glas grapefruitsap om de verbranding om gang te brengen. Je mag de hoeveelheid grapefruit niet aanpassen, dus ook niet meer grapefruit dan voorgeschreven.

  • Je moet minimaal 8 glazen water per dag drinken
  • Je mag bij elke maaltijd net zoveel eten als nodig is totdat je vol zit, neem zoveel van de groenten, salade en het vlees als je wilt
  • Neem geen tussendoortjes, als je bij de maaltijden voldoende eet is dit ook niet noodzakelijk, je zult dan niet hongerig worden
  • Je mag niets schrappen uit het dieet. Zo wordt er van je verwacht dat je bacon als ontbijt neemt en dat je salade eet. Juist de combinatie van eten zou ervoor zorgen dat je afvalt
  • Probeer niet al te veel koffie te drinken. Probeer je te beperken tot 3 kopjes per dag, uiteraard zonder suiker. De cafeine zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel verstoord raakt en de verbranding wordt gehinderd.
  • Eten mag gebakken worden en je mag rijkelijk boter gebruiken bij de groenten
  • Vermijd complexe koolhydraten dus ook toetjes, brood en aardappelen
  • Alcohol is uit den boze tijdens het dieet

Andere diëten in deze categorie zijn:
Raw Food Dieet
Bananendieet
Brooddieet
Eierdieet
Fruitdieet
Kwarkdieet
Pritikin Dieet
Soepdieet
Yoghurt dieet
Xocai

[WPCR_INSERT]

Dit bericht is geplaatst in Eenzijdige voeding met de tags . Bookmark de permalink.