Vezeldieet

Voedingsvezels

Wat is het vezeldieet

Tijdens het Vezeldieet is het toegestaan om bij elke maaltijd een bepaalde soort voedingsvezel te eten.
Een voedingsvezel is het onverteerbare gedeelte van een koolhydraat en bevat geen calorieën.

De sleutel tot het succes van dit dieet vormt het verzadigde gevoel wat optreedt bij het eten van veel voedingsvezels. Een vol gevoel vermindert het risico van snacken of over-eten.

De eerste week dient er gemiddeld 1.000 calorieën per dag te worden gegeten met 35 – 55 gram vezels in de vorm van (ontbijt)granen, volkorencrackers, groente en fruit.

Het dieet zou niet alleen zorgen voor een lager gewicht. Maar tevens een verbetering van de huid en het haar, het energie niveau en verlaging van het cholesterol. Ook zou het dieet het risico op diabetes type 2, hart en vaatziekten en bepaalde vormen van kanker verlagen.

Andere diëten in deze categorie zijn:
17 Dagen diet
Atkins dieet
Heller Programma
Low carb dieet
Montignac
Ornish dieet
Paleo dieet
Pastadieet (7 dagen)
Scarsdale dieet
Slankbrood
Sonoma dieet
Waistline
Zone dieet

[WPCR_INSERT]

Dit bericht is geplaatst in Koolhydraat gericht met de tags . Bookmark de permalink.